Autor: Jitka Svobodová
Blíží se doba prázdnin a dovolených, která přináší mimo jiné kratší či delší cesty do zahraničí.
Většina lidí si dobře uvědomuje, že případné úrazy či nemoci se za hranicemi naší vlasti mohou velmi prodražit a neváhá si zřídit cestovní pojištění. Je to ostatně velmi jednoduché, ať už na pobočce vybrané pojišťovny nebo v klidu doma on-line. Druhý způsob je oblíbený a často využívaný, poskytuje komfort si jednotlivé nabídky porovnat a vybrat tu nejlepší. Jenže jaká je nejlepší? Mnozí totiž preferují nejnižší cenu, což při vzniku pojistné události může přinést nepříjemné překvapení.
O tom, že je třeba zkontrolovat, do jaké maximální výše bude pojišťovna úraz či nemoc platit, většina cestovatelů ví a pečlivě si tuto částku zkontroluje. Také je všeobecně známé, že je třeba mít u sebe i modrou kartičku vaší pojišťovny.
Ale jsou další záludnosti, které nejsou všeobecně známé. Věděli jste třeba, že:
- pojišťovna nebude hradit léčebné výlohy, které souvisejí s nemocí, kterou pojištěný trpěl již před uzavřením pojištění? Pokud jste za poslední rok řešili zdravotní problémy, buďte opatrní a nejprve v pojišťovně zkonzultujte, zda a za jakých podmínek vás pojistí. Výluka se vztahuje i na zdravotní potíže, o kterých jste mohli vědět, což je záludná formulace.
- pokud se dal úraz či nemoc vzniklé v zahraniční bez potíží ošetřit až po návratu v České republice, neproplatí vám pojišťovna léčbu v cizině? Vždy je třeba zavolat na asistenční linku, popsat problém a nechat si potvrdit, jakou léčbu pojišťovna proplatí. Může se stát, že pojištěného pošle k vybranému lékaři či do určitého zdravotního zařízení, což je třeba plně respektovat. Nejlepší je nahlásit pojistnou událost i on-line, případně si nechat e-mailem potvrdit, na čem jste se s pojišťovnou dohodli.
- pokud cestujete na hory nebo do opuštěných oblastí a ztratíte se, uhradí pojišťovna jen náklady až od okamžiku, kdy vás pátrací tým objevil? Znamená to tedy, že veškeré výdaje spojené s hledáním ztracené osoby, které může trvat mnoho hodin, si platíte sami. Existuje ještě spousta dalších výluk, které v konečném důsledku mohou znamenat obrovský finanční výdaj. Stejně jako u jakéholiv jiného majetkového pojištění se nám velmi často stává, že k nám přicházejí pro pomoc klienti, kteří si pojištění sjednali on-line a nyní jim pojišťovna nechce zaplatit pojistnou událost. Málokdo je totiž schopen porovnat nejen cenu jakékoliv pojistky, ale i záludnosti s ní spojené.
Pokud tedy chcete mít pojistku kvalitní, musíte buď řádně prostudovat pojistné podmínky nebo se poradit s finančním poradcem, kterému důvěřujete a který vám pomůže nastavit pojištění vhodné právě pro vás a vaši situaci.
Krásné léto bez pojistných událostí 🙂